Calling

0913-5191868

Location

یزد - بلوار 17 شهریور - خیابان عابدی ، بعد از ورزشگاه طبقه فوقانی پرده سرای تاج

Calling

سانترال چیست

یکی از خدماتی که گروه کامپیوتری شریف در حوزه آی تی ارائه میدهد مشاوره ، اجرا و پشتیبانی سانترال میباشد .

که در ادامه توضیحات کاملی در خصوص خدمات سانترال به شما عزیزان داده شده است:

سانترال چیست ؟

به بیان بسیار ساده، به دستگاه یا سروری که ارتباط بین همکاران را برقرار می سازد و باعث بهبود روند کاری شرکت می شود، سانترال یا مرکز تلفن گفته می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افزایش روزافزون استارت آپ ها و فروشگاه های اینترنتی استفاده از خطوط تلفن و سانترال ها بیشتر شده است.

فرقی ندارد که صاحب یک تجارت نوپای اینترنتی هستید یا یک شرکت موفق چندین ساله ؛ به هرحال شما برای ارتباط مستمر با مشتریان خود به یک یا چندین خط تلفن نیازمندید.

دستگاه سانترال و همچنین تلفن سانترال در اینجا به کمک شما می آید تا با راه اندازی بستری مناسب برای مدیریت بهتر خطوط تلفن فعالیت تجاری خود را توسعه بخشید. در این مقاله می خواهیم به مزیت ها و کاربرد دستگاه های سانترال بپردازیم.

ضروری ترین کار در یک شرکت موفق و پایدار ارتباط مستمر و پیگیر با مشتریان است. این امر در بستر یک شبکه کارآمد و منعطف مخابراتی، میسر است.

همانطور که گفته شد، در هر محیط سازمانی یا شرکتی برای داشتن یک شبکه کوچک ارتباطی از سانترال استفاده می کنیم تا بتوانیم به وسیله آن ارتباطات بین افراد را در قسمت های مختلف برقرار کنیم.

استفاده از خطوط تلفن محدود ولی با قابلیت پاسخ گویی بی وقفه، با کمترین هزینه و نیروی کار مورد نیاز گزینه ای است که همه شرکت ها و مجموعه های تجاری را به استفاده از سیستم سانترال مجاب کند.

از سانترال یا مرکز تلفن استفاده می کنیم تا بتوانیم تماس های ورودی به شرکت و تماس های خروجی را مدیریت کنیم و در کمترین زمان، پاسخگوی مشتریان باشیم و به بهترین شکل ممکن خدمات را ارائه کنیم و کمترین تماس از بین رفته را داشته باشیم

اما مفهوم پیشرفت در مبحث سانترال چیست و چه تاثیری بر راندمان کاری و ارتباطات دارد؟

مرکز تلفن ها بسته به کاربرد مشتریان در بازار موجود هستند و افراد، شرکت ها و سازمان ها و غیره از آنها استفاده می کنند.

مراکز تلفن یا به اصطلاح سانترال ها از گذشته تا به امروز پیشرفت و تحولات زیادی داشته اند، به طوری که امروزه سانترال های تحت شبکه و هوشمند پاناسونیک از مطمئن ترین سانترال های دنیا محسوب می شوند و امکانات بی نظیری را از نظر کیفیت و مدیریت تماس ها در اختیار افراد قرار می دهند.

سانترال های پاناسونیک از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در صورتی که به درستی نصب و نگهداری شود، بسیار پایدار و قابل اعتماد خواهند بود، از این رو در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از سانترال های پاناسونیک استفاده می شود تا بدون هیچ نگرانی، ارتباط داخلی و خارجی بین کارمندان برقرار شود.

شرکت های مختلفی در زمینه تولید انواع مرکز تلفن تجاری و غیر تجاری فعالیت می کنند، که در میان آن ها پاناسونیک به دلیل تولید دستگاه های پایدار و با امنیت بالا توانسته است محبوبیت بیشتری در بین شرکت ها و سازمان ها به دست آورد. به همین دلیل بیشتر تمرکز ما بر روی سانترال پاناسونیک است.

 

کاربرد سانترال چیست ؟

به طور کل می توان گفت کاربرد اصلی سانترال و تلفن سانترال در مدیریت خطوط تلفن است اما این تنها کاربرد آن نیست. در ادامه به بررسی بخشی از مزایای سانترال می پردازیم:

  • امکان ارتباط داخلی رایگان و سریع
  • ارتباط سریع و راحت مشتریان با اپراتورها
  • امکان ضبط و پیگیری کلیه تماس های دریافتی
  • منشی تلفنی
  • کم شدن هزینه خطوط مخابرات
  • قابلیت انتظار چندین نفر پشت هرخط
  • کنترل و نظارت بهتر بر خطوط

امکان ارتباط  داخلی رایگان و سریع

سانترال به مثابه ی یک مرکز مخابراتی است که تمامی خطوط مخابراتی را در یک تلفن برای شما جمع آوری می کند. سانترال همچنان می تواند با ایجاد خطوط داخلی متفاوت، کارمندان شرکت را نیز با هم مرتبط کند.سانترال به شما این امکان را می دهد که از چندین خط شهری بصورت همزمان استفاده کنید و هر کارمند به خطی که آزاد باشد وصل می شود و می تواند تماس بگیرد

به این ترتیب یک شماره ی اختصاصی داخلی به یک کارمند یا اتاق اختصاص داده می شود که مدیریت شرکت یا هر یک از کارمندان می توانند با گرفتن شماره ی داخلی با آن ارتباط برقرار کنند. هر کارمند یا هر اتاق میتواند به تعداد دلخواه داخلی داشته باشند تا درصورت نیاز استفاده نمایند

تعداد خطوط داخلی که سانترال به شما عرضه می کند معمولا بیشتر از خطوط تلفنی است که به آن متصل کرده اید، به این معنی است که در حالت عادی و بدون استفاده از سانترال، به ۸ خط شهری فقط ۸ تلفن متصل می شود ولی با داشتن سانترال ۲۴ داخلی می تواند از خطوط استفاده کنند، مثلا یک سانترال کم ظرفیت که ۳ خط شهری به آن متصل می شود می تواند ۸ خط داخلی به شما عرضه کند.

راه اندازی اپراتور خودکار یا منشی تلفنی در سانترال ها

دیگر مزیت تلفن سانترال وجود منشی تلفنی اتوماتیک یا همان تلفن گویا است.فرقی ندارد که شرکت شما بزرگ است یا کوچک، به هر حال شما بخش های متنوعی دارید که این سیستم شما را از استخدام یک نیروی انسانی بی نیاز می کند.کاری که تلفن گویا انجام میدهد در گذشته توسط شخصی انجام می گرفت و هر تماس را به مقصد مورد نظر بصورت دستی انتقال داده میشد ولی حالا این کار توسط سانترال و قابلیت منشی تلفنی انجام می شود به اینصورت که وقتی شخصی با شرکت تماس میگیرد پیغام گویا پخش می شود و شخص با استفاده از کدهایی که در پیغام گویا اعلام شده به واحد مورد نظر خود متصل می شود.

برای مثال شرکتی که دارای بخش های گوناگونی اعم از بخش فروش، خدمات پس از فروش، مدیریت داخلی و… است را در نظر بگیرید. با استفاده از منشی تلفنی می توانید تعیین کنید تماس گیرندگان با شماره گیری یک کد مورد نظر به  بخش مورد نظرمتصل شوند.

منشی تلفنی همچنان این امکان را برای مشتریان شما به وجود می آورد تا درصورتیکه اپراتورهای شما در دسترس نیستند پیام و سوالات خود را برای شما ضبط کرده تا هروقت که اپراتورها امکان پاسخ گویی داشتند با آن ها تماس گرفته. و همچنین میتوان چندین پیغام برای منشی تلفنی مشخص کرد که در زمان های مختلف پیام های جداگانه ای پخش شود، بطور مثال در زمان نهار و نماز پیغام مخصوصی پخش شود و همچنین در زمان های استراحت، روزهای تعطیل، تایم شب و ارتباط با نگهبانی میتوان پیغام مجزایی ارائه کرد، تمامی این ویژگی ها باید در سانترال تنظیم و برنامه ریزی شود

 

کنترل و نظارت بهتر بر خطوط

بخش زیادی از هزینه های خطوط تلفن را تماس های غیرضروری اعضای شرکت تشکیل می دهد. به کمک دستگاه سانترال شما می توانید تماس کارکنان خود را با بیرون از شرکت محدود کنید. در این قابلیت شما می توانید تعیین کنید که به طور مثال تماسی با خارج از کشور یا شهرهای دیگر برقرار نشود. می توانید برای هر داخلی دسترسی های منحصر به فرد اعمال کنید تا بتوانید کارمندان و تماس گیرندگان را بهتر مدیریت کنید به این صورت که برای بعضی از داخلی ها در شرکت که نیاز نیست تماس بگیرند و فقط باید پاسخگو باشند می توانید دسترسی به خط های شهری را محدود کنید تا امکان برقراری تماس نداشته باشند و فقط بتوانند تماس های دریافتی را پاسخ دهند، با دستگاه سانترال بصوت نامحدود میتوانید برای هر کارمند دسترسی های مخصوص به خود را اعمال کنید

تمامی این قابلیت مدیریت شرکت را درکنترل بهتر هزینه ها کمک می کند و در بلند مدت صرفه جویی قابل توجهی را در پی خواهد داشت. تلفن های سانترال بیش از ۴۰۰ کد دارد که می توانید به هر حالتی که خواستید آن ها را تنظیم کنید.

 

کم شدن هزینه خطوط مخابرات

همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ سانترال این اجازه را می دهد تا در خیلی از موارد از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. به طور مثال بخش خدمات پس از فروش فقط جوابگوی تماس های مشتریان هستند پس می توانید به کمک سانترال جلوی تماس هایی که از طریق خطوط خدمات پس از فروش است را به بیرون از شرکت بگیرید.

با گذشت زمان، شرکت شما بزرگ و بزرگتر می شود پس طبیعتا شما برای راندمان بهتر نیاز به در ارتباط بودن با تمامی کارمندان دارید در این صورت سانترال با خطوط داخلی رایگان به کمک شما می آید.

 

 

بهبود روند پاسخدهی به مشتریان

قطعا پاسخ دهی بهتر به مشتریان و ارائه خدمات رسانی کامل تر، همیشه دغدغه ای بزرگ برای مدیران کسب و کار ها و شرکت های نوپا یا سازمان ها است که بتوانند هر چه بهتر با استفاده از تکنولوژی روز، خدمات خود را ارائه کنند.

 مدیران همیشه در تلاش هستند تا با انواع راهکار ها بتوانند به بهترین شکل ممکن پاسخ گوی مشتریان باشند و خدمات خود را در سریعترین زمان ممکن ارائه دهند. 

یکی از این راهکار ها استفاده از تکنولوژی ویپ در سانترال ها است که با یکپارجه سازی سیستم های قدیمی با جدید یا مهاجرت از سیستم های آنالوگ به تکنولوژی ویپ امکان پذیر است.

امکان ضبط و پیگیری کلیه تماس های دریافتی

ضبط تمامی مکالمات تلفنی یکی از قابلیت های بسیار مهم سانترال است. این قابلیت که بیشتر شرکت ها در بخش خدمات پس از فروش برای اطمینان از جلب رضایت مشتری از آن استفاده می کنند به مدیریت مجموعه ها این اجازه را می دهد تا از رفتار شایسته ی اپراتورها با مشتریان اطمینان پیدا کنند و همچنین به بررسی شکایات و پینشهادات هم بپردازند.

 

تلفن سانترال چیست ؟

تلفن هایی که به سانترال متصل می شوند و ارتباطات بین پرسنل را برقرار می کنند را تلفن سانترال می شناسیم. تلفن های سانترال به چند دسته ی متفاوت تقسیم می شوند.

هرچه قدر دستگاه سانترال شما بروز تر باشد، تلفن مورد نیاز شما نیز پیشرفته تر می شود. امروزه سانترال های جدید از تکنولوژی ویپ برای ارتباطات استفاده میکنند تا بهترین خدمات را در اختیار شرکت ها و سازمان ها قرار دهد.

انواع تلفن های سانترال پاناسونیک:

  • تلفن سانترال دیجیتال
  • تلفن سانترال هایبرید
  • تلفن سانترال تحت شبکه

 

 

 

انواع دستگاه سانترال چیست ؟

به طور کلی دستگاه های سانترال پاناسونیک را می توان به دو دسته ی کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم کرد. دو دسته ای که به شرکت های بزرگ و کوچک اجازه ی انتخاب بهتر سانترال متناسب با ظرفیت و بودجه شان را می دهد.

سانترال کم ظرفیت:

سانترال کم ظرفیت معمولا برای شرکت های کوچک جوابگو هست. این نوع دستگاه  موجود در بازار به دو دسته ی کلی تقسیم می شود. دسته ی اول  امکان اتصال ۳ خط شهری و دسته ی دوم ۶ خط شهری را دارد. همچنین به ترتیب تا ۸ و ۱۶ خط داخلی را پشتیبانی می کنند.

اگر شرکت کوچکی دارید می توانید با ۳ خط شهری شروع کنید و در صورتیکه به مرور زمان ظرفیت شرکت افزایش یافت می توانید به وسیله کارت توسعه دستگاه سانترال خود را به ۶ خط شهری ارتقا دهید. همچنین در صورت تمایل به ارتقای بیشتر می توانید تا ۸ خط شهری و ۱۶ خط داخلی توسعه دهید.

از امکانات خطوط سانترال کم ظرفیت می توان به قابلیت نصب کارت نمایشگر اشاره کرد که می توان گفت امروزه برای تلفن های اداری امری الزامی است.

سانترال پر ظرفیت:

دسته ی دوم سانترال پر ظرفیت است که در شرکت های بزرگ و ادارات دولتی پر کاربرد است. این تلفن امکان پشت خط ماندن چندین کاربر رو به شما می دهد. حداقل خطوط تلفنی ورودی به سانترال پر ظرفیت ۹۶ و حداکثر آن ۶۴۰ است.

دیگر امکانات سانترال پر ظرفیت قابلیت نصب کارت های voip   است. دیگر قابلیت این دستگاه سانترال این است که قابلیت نصب خطوط شهری دیجیتال و آنالوگ را همزمان دارد.

 

عوامل موثر در انتخاب درست سانترال چیست :

۱.نیازهای شرکت: با توجه به تعداد خطوط ورودی و نیازهای شرکت می توانید یکی از مدل های سانترال را انتخاب کنید. سانترال های کم ظرفیت(که معمولا خطوط تلفن کمی به آن متصل می شود) به صرفه تر و قیمت مناسب تر هستند اما سانترال های پرظرفیت برای شرکت های بزرگ و با ظرفیت بالاتر مناسب تر هستند.

۲.امکان اضافه کردن ملاحظات و گزینه ها در سیستم تلفن سانترال : با توجه به قیمت بالای سانترال ها باید به این نکته توجه کنید که اگر در آینده شرکتتان رشد و پیشرفت بیشتری خواهد کرد؛ پس بهتر است از ابتدا دستگاه مناسبی را انتخاب کنید. همچنین بهتر است با بکارگیری راهنمایی و مشاوره رایگان گوه کامپیوتری شریف بهترین نوع سانترال را تهیه کنید .

 

۳.قابلیت تطبیق پذیری – انعطاف پذیری:تمامی دستگاه های سانترال امکان نصب قابلیت های ویژه را ندارند. قبل از خرید حتما از تطبیق پذیری دستگاه سانترال موردنظر مطمئن شوید تا پس از خرید بتوانید به مرور آن را ارتقا دهید.

 

گروه کامپیوتری شریف با افتخار اعلام میدارد بهترین مشاوره خرید ، نصب و راه اندازی را در اختیار شما قرار دهد تا با اطمینان نسبت به خرید خود اقدام کنید .

جهت مشاوره و ثبت درخواست خود با شماره 09135191868 تماس بگیرید.

فیسبوک Twitter آدرس ایمیل پینترست لینکدین واتس آپ واتس آپ تلگرام